
Dr. Lívják Emília workshopja a Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában
Dr. Lívják Emília, a Tokaj-Hegyalja Egyetem tanszékvezető egyetemi docense két alkalommal tartott szakmai workshopot a Sárospataki II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, ami az Oktatási Hivatal Bázisintézménye programjának keretében valósult meg.
2025. április 30. Előadás
A fizikai aktivitás szerepe az alsó tagozatos tanulók oktatásában egyre nagyobb figyelmet kap. Kutatások szerint az irányított fizikai aktivitás a különböző közismereti órákon hozzájárul a tanulmányi eredmények, a kognitív képességek, valamint a pszichés fejlődés javításához. Az előadásban hangsúlyos szerepet kapott a fizikai aktivitás szerepe a tanórákon és jelentősége a tantárgyköziségben.
Az alsó tagozatos koordinációs fejlesztő programok komplex fejlesztő hatással bírnak. Célunk, olyan pedagógiai eszközöket és módszereket bevezetni az alsó tagozatos tanulók oktatásában és a tanítóképzésben, amelyek több műveltségterületet érintve biztosíthatják a tanulók optimális és komplex fejlődését és ezzel pozitívan befolyásolva az tantárgyközi oktatási folyamat hatékonyságát.
2025. május 14. gyakorlat
Gyakorlatorientált interaktív műhelymunka
A délutáni workshopon a tanórákon alkalmazható egyszerű mozgásos játékok alkalmazása volt a fő téma. Egyszerű játékokat vettünk elő és ezeket a pedagógusok kis csoportokban átdolgozták a saját szakterületüknek megfelelően. Átbeszéltük a felhasználás módját, tér, terem, létszám, tananyag, tanulói összetétel szempontjából. Mindezt gyakorlatban ki is próbáltuk.
Ez az 1 óra sok jó kedvvel és nevetéssel telt. A pedagógusok az alábbi megállapításokkal zárták a műhelymunkát. „Felszabadultam.” „Elmúlt a fáradtságom, sokkal frissebb lettem.” „Azt hittem nem tudom ezeket a gyakorlatokat végrehajtani, de sikerült.”
Bízunk benne, hogy a tanórákon a tananyag elsajátítása mellett, csak ennyi mellékhatása lesz a fizikai aktivitás alkalmazásának.
Utolsó frissítés: 2025.06.17. 11:03