A Sárospataki Turizmusfejlesztési Szimpózium összegzése

Két év után, 2021. november 17-én ismét megrendezésre került a Sárospataki Turizmusfejlesztési Szimpózium, ezúttal a  Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozat keretében, a Tokaj-Hegyalja Egyetemen.  A rendezvény előadásait, prezentációit a Tokaj-Hegyalja Egyetem Dísztermében mintegy 30 meghívott és az érdeklődő egyetemi hallgatóság kísérte figyelemmel. 

Az előadások tematikája a sárospataki, borvidéki és tágabb kitekintésben a Tokaj-Zemplén desztináció turisztikai, gasztronómiai és városmarketing fejlesztéseinek, terveinek bemutatása köré épült.  

A felkért előadók prezentációi, a hozzászólások legfontosabb megállapításai, a szimpózium konklúziója: 

Sárospatak rendszerszemléletű turisztikai fejlesztéseinek mintegy negyedszázados történetében az alapok lerakása után minőségi léptékváltás előkészítésére került sor a Várnegyed közterületeinek rendezésére vonatkozó engedélyezési tervek elkészíttetése, a Végardó Fürdő újabb fejlesztésének elindítása, valamint a Bodrog-part fejlesztési koncepciótervének társadalmi vitára bocsátása révén.  

Sárospatak város helymarketingjének továbbfejlesztését és realizálását a borvidéki márkázás és PR kommunikáció keretei között, integrált és összehangolt, település szintű marketingbe ágyazottan célszerű folytatni, hisz a látogatók a borvidék, sőt a teljes Tokaj-Zemplén térség különféle attrakcióinak ismeretében keresik fel térségünket. 

A települési, de a térségi turisztikai és vendéglátó vállalkozások, turizmusban is szerepet vállaló önkormányzatok, intézmények, civil szervezetek között szükség lenne a folyamatos párbeszédre, a lehetséges szinergiahatások felismerésére és kiaknázására, mert a látogatók hosszabb tartózkodását egymás programjainak kiegészítésével, ajánlásával hatékonyabban el lehetne érni. 

A gasztroturizmusban a borvilág trendjeinek a borvidéki termelők, szolgáltatók körében való részletesebb megvitatására, kipróbálására, valamint a sikeresnek látszó megoldások alkalmazására lenne szükség, hogy eredményesebben tudjunk a fogyasztók, látogatók új, változó igényeinek megfelelni. 

A pandémia új kihívások elé állította a turizmusipar szereplőit, változnak a népszerű utazási trendek és motivációk, melyek közös jellemzője az emlékezetes élmények megélése. Sokrétű adottságokkal rendelkező vidékünk a politikai döntéshozók és a látogatók szemében felértékelődik. A borvidéki, Tokaj-Zemplén desztinációbeli fejlesztési programok természeti és ember alkotta adottságainkra építve adekvát és sikeres válaszok formálására kínálnak lehetőségeket az örökségturizmus, az élelmiszerturizmus, egészségturizmus, aktív turizmus és a szelíd turizmus fejlesztése terén. 

Fotók: Tamás István

Utolsó frissítés: 2021.11.18. 00:00