
Új preprint cikk jelent meg a Tokaj-Hegyalja Egyetem tudományos íráskészség-fejlesztési modelljéről
Örömmel jelentjük be, hogy Dr. Habil. Köpeczi-Bócz Tamás, a Tokaj-Hegyalja Egyetem Kutatási és Innovációs Rektori Biztosa által írt tanulmány preprint formában megjelent. A cikk a tudományos íráskészség fejlesztésének multidiszciplináris megközelítéséről szól, és bemutatja az egyetem elmúlt három évében kialakított, sikeresen validált elméleti keretrendszert.
A tanulmány célja a tudományos írás oktatásának és a hallgatók kutatói kompetenciáinak fejlesztése, különös tekintettel a logikai gondolkodásra, kreativitásra és alkalmazkodóképességre. Az elméleti modell a kreatív írás és a tudományos kommunikáció metszéspontján helyezkedik el, miközben mesterséges intelligenciával támogatott eszközöket is alkalmaz a metakognitív készségek fejlesztésére.
Hangsúlyos eredmények:
- A program kimutathatóan javította a hallgatók érvelési, strukturált gondolkodási és innovációs képességeit.
- A multidiszciplináris környezet ösztönözte az eltérő szakterületek közötti tudáscserét.
- Az etikus mesterséges intelligencia-használat szintén fontos szerepet kapott az írásminőség fejlesztésében.
A cikk különösen releváns a Tokaj-Hegyalja Egyetem közössége számára, hiszen a december 12-én tartott bemutató órán is megismerhették a résztvevők a módszertan fiatal kutatókra gyakorolt hatását. A következő szemeszterekben a program folytatódik, különös tekintettel a mesterséges intelligencia etikus használatával kapcsolatos kérdésekre.
A preprint szerepe az egyetem tudományos kultúrájában:
A cikk tervezet megjelentetésre történő benyújtása előtti műhelyvitája összhangban van az egyetem nyitott tudomány iránti elkötelezettségével. Ezzel szeretnénk elősegíteni a transzparenciát a tudományos munkában, és bátorítjuk a kutatókat arra, hogy nyíltan beszéljenek saját folyamataikról. A cikk remélhetőleg 2025-ös megjelenése lehetőség arra, hogy bemutassuk az egyetem kutatási eredményeit, és erősítsük annak tudományos láthatóságunkat.
Hogyan segíthet Ön?
Szeretettel várjuk az egyetem oktatóinak és hallgatóinak szakmai véleményét a preprint cikk véglegesítéséhez. A visszajelzések nemcsak a cikk minőségét, hanem az egyetemen belüli tudományos kommunikáció fejlesztését is támogatják. Ezen kívül várjuk mindazok érdeklődését, akik szívesen csatlakoznának a tudományos íráskészség fejlesztésére irányuló egyetemi kezdeményezésekhez, akár továbbikutatások megvalósításához.
A cikket ezen a linken ( https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2025.01.01.631028v1 ) vagy az alábbi QR-kód segítségével érhetik el közvetlenül.
