Tokaj-Hegyalja Egyetem Iskola a határon III. konferencia
szekcióelőadásainak
absztraktjai
10:50-12:30
Szekció I.: Kitörni… – Díszterem, szekcióvezető: Erdei Róbert
- Fehér Ágota (KRE): A „pataki modell” szellemisége a Debreceni Református Kollégium történetében: „szegények iskolája” és a „manzárd” üzenetei
- Gulyás Klára (THE): Magukat romának valló pedagógiai végzettséggel rendelkezők értelmiségi szerepei és identitása
- Kissné Gombos Katalin (THE): Akiknek minden egész összetört. Lakásotthonban és nevelőszülőnél nevelkedő gyerekek pszichológiai problémái
- Lovas János Tibor (RSZKRGYK): Nevelőszülőnél nevelkedő gyermekek az iskolában
- Erdei Róbert (THE): Rezilienciafejlesztő program óvodásoknak
Szekció II.: Színtér: az iskola – Tanácsterem, szekcióvezető: Hauser Zoltán
- Kopasz Gáborné (EKKE – THE): A tehetséggondozás lehetőségei, lehetséges formái és színterei
- Simonyi Sándor Rajmond (EKKE): Földrajztudás Pest megye néhány iskolájában
Szekció III.: Bernstein nyomában: Nyelvtudás, nyelvi szocializáció – 46-os terem, szekcióvezető: Podlovics Éva Lívia
- Hegedűs Gabriella (DE): A formális nyelvoktatás és árnyékoktatás összefüggései egy kvalitatív kutatás tükrében
- Lózsi Tamás (ELTE): Retorikai megküzdési stratégiák. A (digitális) szövegértés fejlesztése a retorika segítségével
- Thür Antal (EKKE): Intelligenciatesztek összefüggései szövegértés és matematikai kompentencia tekintetében a sportiskolai rendszer kapcsán
- Túri Krisztina (Bonyhádi Petőfi Sándor EGKAIAMI): Narratívák – az érzékek játéka, játék az érzékekkel az idegennyelv tanításban (SLA)
Szekció IV.: Tanítani rendhagyó módon – 55-ös terem, szekcióvezető: Toma Kornélia
- Daróczi Gabriella (EKKE): Az új könyv-formák tantárgypedagógiai megújító hatása
- Juhász Orchidea (ME): Az indirekt társasjátékpedagógia és az előnyadás módszertana
- Pavlics Tamás (MBVMK): Az ország, az iskola és a történelem határán – rendhagyó történelemórák a nagy háborúk nyomában
- Tóth M. Zsombor (ELTE): „Emlékezz, lobogjon a láng!” Kortárs (dal)szövegek szerepe a nevelési folyamatokban
13:50-15:30
Szekció V.: Módszertani újítások – Díszterem, szekcióvezető: Sándor Zsuzsa
- Bekéné Zelencz Katalin (SZSZC – THE): Tanulásmódszertan, tanulástámogatás
- Fejes Adrienn, Csordás Georgina, Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsanna (EKKE): Művészeti nevelés lehetőségei és szerepe az oktatás különböző színtereiben
- Kecskeméti-Székely Katalin Zsuzsa, Csordás Georgina, Fejes Adrienn, Racskó Réka, Dávid Mária (EKKE) : Kisgyermeknevelők koragyermekkori digitális eszközhasználatra vonatkozó tapasztalatainak exploratív vizsgálata
- Sándor Zsuzsa (THE): A vizuális szemlél(tet)és, mint a tanulók fejlődésének eszköze
Szekció VI.: Integrálhatnánk is, de… – 46-os terem, szekcióvezető: Gulyás Klára
- Barnucz Nóra (NKE) – Fónai Mihály (DE): Az iskolai integráció tanári percepciója észak-kelet magyarországi egyházi iskolákban
- Kotics József (ME): Beletörődés a szegregációba? Az etnikailag homogén (roma) általános iskola, mint jelenség és értelmezési keret. Egy antropológiai vizsgálat eredményei
- Szajkó Cintia: Roma nők a siker útján
- Tajtiné Lesó Marianna Györgyi – Hanák Zsuzsanna (EKKE): A végzettség nélküli iskolaelhagyás kérdéskörének kutatása különös tekintettel az SNI tanulók körében
Szekció VII.: Pedagógusképzés, pedagóguskutatás – 55-ös terem, szekcióvezető: Kissné Gombos Katalin
- Ádám Anetta (ME): Tanárjelöltek mentorszerepben – a TM mentorprogam hatása a tanári kompetenciák fejlődésére
- Nagyné Kondor Rita (DE): Mérnöktanár hallgatók fejlődése a gyakorlati képzés során
- Podlovics Éva (THE): A reziliens pedagógus
- Somos Magdolna (DE): A brit és a magyar felsőoktatási hallgatók mobilitásának vizsgálata OECD, UNESCO és EUROSTAT adatok alapján
- Szontágh Pál (KRE): A döntés küszöbén. Óvodapedagógus hallgatók pályaszocializációja